Sabtu, 1 November 2014

Hari Buka Diet

26 Oktober yang lepas, aku telah membuka diet aku setelah lebih lima minggu taat kepada arahan diet tersebut. hahaha


Banyak jugaklah yang aku makan. Pada 28 haribulan barulah start diet balik. Bila diingatkan, tak sedap sangat pun makanan yang aku teringin sangat-sangat nak makan tu. Rasa biasa je. Malah rasa pelik pula, makanan yang aku makan tu terlampau senang untuk dimakan. Apakan tidak, buka plastik je, terus ngapp. Goreng dalam 5 minit, terus aummm..Sedangkan masa diet aku menyiapkan makanan sekurang-kurangnya 20-45minit.  Kadang-kadang, kalau malas aku goreng telur je, tu pun jarang sangat.


Menyesal? Tak jugak, sebab aku rasa itu lebih baik sebab aku dah tak teringat-ingat akan makanan tu lagi dah. Berat memang naik, tapi itu semua berat air dan makanan dalam usus saja.


Aku bercadang untuk membuka diet lagi pada hari jadi aku. Tak pasti lagi sama ada pada hari jadi ke-25 tahun Masihi (28 November) ataupun hari jadi ke-26 tahun Hijriah (18 Februari 2015), atau kedua-duanya!hahaha


Kalau difikirkan balik, kedua-dua tarikh ini memang jauh dari satu sama lain, malah kalau dibandingkan tarikh dari mula balik diet dengan hari jadi ke-26 memang tersangatlah jauh. Hampir 3 bulan.


Ok, macam inilah, kalau aku dapat jawatan tetap/lulus temuduga dengan SPA nanti, aku akan teruskan diet sampai 18 Februari. Kalau tak dapat, aku nak raikan birthday pada November. Malah pada bulan Februari jugak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan