Isnin, 24 November 2014

Perkembangan diet

Masih lagi kuat mengamalkan diet. Alhamdulillah.


Cuma tak sabar menunggu hari buka diet. Rasa terseksa sangat..hahaha


Berat turun naik. Paling ringan 124.1kg seminggu yang lepas. Itu pun aku rasa sebab tak ada selera makan. Ya, saya sakit gigi lebih seminggu yang lepas. Sakitnya kurang sedikit daripada yang lama kerana giginya di mandibel. Tak ada pening kepala berdenyut-denyut. Cuma, suhu badan naik, sebelah kanan muka rasa panas sangat. Nak tidur pun tak boleh mengiring ke kanan kerana 'menghimpit' rahang dan gigi yang sakit tu.


Sakitnya di skala 8.3/10. Masih mengalirkan air mata. hehehe Ubat penahan sakit yang digunakan ialah Ibuprofen.



Berat sekarang sekitar 125 kg.  Entah kenapa berat tak mau turun-turun. Tapi, rasanya itu normal, sebab dah lebih dua bulan berdiet. Yang aku perasan 'muffin top' dah mengecil sikit. Aku ukur-ukur, sudah berkurangan 2 inci! Alhamdulillah, tak turun berat pun tak apa, asal ada penggurangan ukur lilit.



Yang paling mengembirakan apabila baju kurung sudah muat. YEAY!



Walaupun masih tidak banyak ruang semasa menyarungkan baju kurung, tapi ianya tidak sesendat dahulu. Kalau tak, 'muffin top' asyik tersembul ja.



Tak sabar nak hilang lagi 10kg, kerana ukuran baju kurung aku banyak semasa berat sekitar 113kg-116kg.



Aku mula menghantar resume. Aku sudah tak kisah pasal dipanggil atau tidak. Setiap resume aku hantar bersertakan berat, kerana aku mahu majikan tahu bahawasanya aku obes. Tapi buat masa sekarang masih belum dipanggil.


Muffin top.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan