Sabtu, 8 November 2014

Menyerupai..

...zombie.


Pucat gila sekarang ni.


Aku rasa elok sikit je dari zombie kampung pisang. Dengan mata panda. Mesti Aina takut tengok aku, dah la baru dapat penglihatan.hahaha


Jangkaan:


  1. Aku derma darah pada 2 November, 450ml (whole blood, aferesis dah cukup kuota hari tu). Aku ingat kalau derma darah maka bulan akan datang lambat. Sekurang-kurangnya 5-7 hari macam pengalaman-pengalaman yang sudah.
  2. Kurang dari 48 jam, bulan sudah datang. Ayoyo, salah pengiraan. Datang tepat pada waktunya (Alhamdulillah, haid aku tak pernah terhenti lebih sebulan, walaupun aku morbidly obese [obes tahap 3]).


Mula-mula aku perasan juga yang aku ni pucat, biasa la, baru bagi darah. Tapi dah masuk beberapa hari, masih tak hilang-hilang juga pucat tu. Dah la aku rancang nak cabut gigi  Isnin atau Selasa minggu depan yang tinggal beberapa hari lagi ni. Dari 2-3 minggu lepas lagi aku rancang. Jadinya, aku tangguh sebab takut nanti nak bagi darah tak lepas pula. 


Ditambah pula cuaca sejuk dan aku tidur atas lantai. Ya, saya tak suka tidur atas tilam kecuali tilam yang mahal-mahal.hahaha 


Tilam kat rumah aku semuanya yang murah-murah, aku tak suka tidur atas tu sebab nanti sakit tulang belakang. Jadinya, sehingga aku mampu beli tilam mahal, baru aku tidur atas tilam. Buat masa ni, kalau sejuk sangat lapik dengan comforter je dan pakai sweater.  Kadang-kadang aku tarik comforter yang jadi pelapik tu, jadi selimut pula. Kiranya, comforter tu dua dalam satu. hahaha


P/S: Baru aku tau, bahawasanya, aku layak menderma aferesis. Tapi aku rasa mungkin akan mula menderma tahun hadapan kerana lengan aku masih besar, dan agak susah nak ambil tekanan darah.  Buat malu je bila mesin tu tak dapat ambil bacaan walaupun dah pakai cuff yang paling besar. aku jangka, dalam tiga bulan lagi berat aku kurang daripada 110kg. Tak sabarnya nak daftar jadi penderma sum-sum tulang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan