Jumaat, 2 Januari 2015

Air Purifier

Aku dah ada sebuah air purifier, beli kat Courts Mammoth pada 26 Disember. Terima kasih mama. :)



Air purifier ini khas digunakan untuk balik ke kampung halaman sahaja.



Aku beli air purifier ni sebab bilik aku yg dulu sangatlah berhabuk (?). Mungkin juga sebab tak digunakan oleh sesiapa. Aliran udara sangat tak sihat. Sampaikan ada kucing mati pun tak tau. Sampai sekarang aku tak pasti aku ni alergik habuk ke kucing? Atau dua-dua sekali.  Sebab dalam bilik ni pun banyak perabot lama-lama, zaman 80-an punya.huhuhuhu



Dan dulu-dulu pun banyak kucing masuk keluar bilik ni, beranak pun ada. Kucing yang mati tu tak tahulah kucing siapa. Mungkin juga kucing tak bertuan yang masuk ikut tingkap bilik. Ngeri aku nak bersihkan. Jenuh pujuk diri sendiri supaya beranikan diri memungut semua tulang-temulang bangkai kucing tu. huhuhu



Buat masa sekarang memang tak ada tanda-tanda alergik langsung. Kecuali selepas bermain dengan Yeng (kucing). Bangun daripada tidur pun dah tak ada lagi tahi mata yg banyak (mata berair masa tidur) atau hidung tersumbat (cuma hidung kering sedikit) atau gatal dalam telinga.


Oh, aku beli jenama Panasonic, F-PXJ30A, RM449. Kalau kaya memang aku dah beli yang lebih bagus. Boleh tapis udara dalam bilik je (20m persegi).



Kalau dibandingkan dengan jenama lain  bagi harga yang sama, air purifier yang aku beli ini lebih bagus. Ala, bandingkan dengan jenama Sharp je pun. hehehe Sebab dua jenama ni je yang berada sekitar bajet aku. :P




P/S- Masih berdiet! Last timbang 31 Disember, 119.6kg. Jumlah berat yang turun ialah 20.2kg Aku tak pasti nak sambut hari jadi tahun hijriah ke tak, sebab lagi beberapa hari (4) selepas tu genap 5 bulan aku buat Diet Atkins. Aku ingat nak buka diet pada 22 Februari je. Apa-apa pun, tunggu dan lihat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan