Isnin, 26 Januari 2015

Wayang percuma

2 hari aku berkampung di NU Sentral. Wayang percuma punya pasal. 

Hari Sabtu, hari pertama dibuka kepada umum untuk wayang percuma. Aku sampai awal. 10.40 pagi. Tapi tiket hanya dapat diambil pada pukul 12.21 tengahhari! 


Bayangkan, aku beratur dari depan kaunter tiket, tawaf satu tingkat, baru dapat ambil tiket dekat kaunter. Nasib baik ada mak cik Cina ni asyik bersembang dengan aku. Aku ni pasif sikit kalau sembang dengan orang yang tak kenal. Tapi aku bersyukur ada juga orang nak bersembang dengan aku. Sedihnya, aku tak sempat nak tanya nama dia dan ucapkan selamat tinggal. Aku pilih tiket lama sangat, alih-alih dia dah tak ada.


Hari ke-2 , Ahad, semalam, aku nekad untuk bertolak lebih awal. Pukul 9 pagi dah bertolak, sampai dalam pukul 9.30 pagi. Kaunter tak buka pun lagi, Tu pun hampir sejam aku tunggu untuk dapat tiket. Kalau aku sampai pukul 10 pagi, memang aku kena tawaf satu tingkat lagi sekali. 


Hari Sabtu - Left Behind & Big Hero 6 (3D)
Hari Ahad - The Book og Life (3D), Interstellar, & The Maze Runner,



Yang bagusnya hari hujung minggu, caj parkir kereta ialah RM4. Tak kira berapa lama sekali pun aku kat sana. Sangat berbaloi.


Oh! Aku dah buka diet! Hari Sabtu. hahaha Cubaan untuk diet selama 2 bulan lebih tanpa cheat tidak berjaya, Walaubagaimanapun, aku berbangga sebab ianya satu kemajuan. Aku berjaya tahan untuk diet selama 7 minggu. 


Hari ini hari terakhir aku tak diet. Esok mula balik. Puas jugak dapat makan KFC, lokam, pisang, cheese tart, Pringles, Kit Kat, lasagna, nasi lemak, strawberi, Skittel, Yakult dan lain-lain. Lepas ni aku bercadang untuk diet selama 2 bulan dan buka diet selepas tu. 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan