Selasa, 16 Disember 2014

Kehidupan Terkini

Tak banyak benda berlaku...



Seminggu yang lepas balik Kedah. Pun tak ada kisah menarik tentang Kedah. Semestinya aku sakit kalau balik sana. Alergi yang menyusahkan. Sekarang sakit tekak teramat sangat.  Mungkin juga virus. Sebab hampir semua yang naik kereta untuk ke Kuala Lumpur berjangkit dengan aku.



Yang paling seronok masa makan malam kat depan rumah dan makan dengan keluarga. Sedih je aku tengok semua makanan yang tak lulus diet.huhuhuhu



Ndak buat sambal ikan bilis petai, dimana aku cuma makan ikan bilis saja bersama-sama lauk lain. Teh buat sardine roll. Akulah tukang gelek roti gardenia, bancuh tepung, halau lalat yang cuba menghurung huhhuhuhu. Njang buat serawa labu dan goreng keropok ketam. Aku dapat tengok je. 



Fiqi yang sangat nakal. Rindunya kat dia. Dapat tengok anak Midah, sebiji muka Njang. hehehe




Oh! Aku cabut gigi #46. Cabut pada 11.12.14. Hilang sahaja kesan ubat kebas, berdenyut-denyut kepala dan gusi. Gusi aku terkoyak sikit masa tu. Sehari selepas tu dah tak sakit dan sekarang masih rasa gatal-gatal digusi. Tak sabar nak tunggu sembuh dan pasang implan pula. Sebenarnya tak sakit pun buat rawatan gigi. Tambah-tambah semasa cucuk ubat kebas. Sekejap saja sakit tu. 


Rancangan pendek 2 tahun (gigi):

1. Dapatkan implan #46
2. Rawatan akar #25
3. Dapatkan implan #26
4. Scaling
5. Rawatan pemutihan gigi


Diet?



Masih berdiri teguh. Alhamdulillah. Cheat? Mungkin terlebih karbohidrat kot. Tapi tak makan pun makanan larangan terbesar diet seperti nasi, KFC (huhuhuhuhuhuhuhuhu), roti.  Biasalah, dah balik kampung. 2 hari lepas berat aku 123.6kg. Penurunan inci? Entah, kat mana berkurang pun tak tau. 



Semalam makan 'kek keju' yang aku buat sendiri. Entah la boleh kategori kek ke tak..hahahaha



Boleh la nak buat makan. Aku ni kalau demam memang memanjang lapar, kecuali sakit gigi. Kek tu manis sangat, Aku pakai 2 sachet gula stevia + setengah sudu besar jem strawberi tanpa gula. Memang nikmat masa 2,3 mulut yang pertama. Dah dekat nak habis, rasa muak pula. Tak banyak pun. Setengah cawan je kek tu. Sekarang rasa macam nak makan lagi. Tapi aku ingat esok lusa je la buat lagi, nanti melampau pula badan aku ni, asyik nak minta makan manis pula nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan