Isnin, 20 Oktober 2014

Tertekan..

23 Oktober ni dah nak temuduga. Rasa tertekan sangat bila fikirkan benda ni. Macam mana kalau tak dapat jugak..

Rasa sedih sangat, bila masih tak bekerja ni. Dulu belajar dah pakai duit banyak, tapi sekarang ni masih belum menabur bakti pun kat ibubapa.

Hari tu mama cakap dia belikan aku beg tangan. Sepatutnya aku yang beli benda tu kat mama, bukan sebaliknya. Aku nak je cakap, 'kenapa bazirkan duit beli tu kat adik?' tapi tak sampai hati nak cakap.

Rasa diri tak berguna sangat.

Rasa macam memang tak dapat walaupun aku akan buat yang sebaik mungkin. Berapa banyak resume aku hantar, hampir semua tak telefon balik. Mungkin sebab;

1) Sangat gemuk.

2) Tak ada pengalaman bekerja langsung.

3) CGPA rendah.

Sampai sekarang aku menjauhkan diri aku daripada kawan-kawan. Mereka semua berjaya dalam hidup masing-masing. Bekerjaya, elok rupa paras, menyambung pelajaran, berkahwin/bertunang/milik orang, ada yang dah ada anak, ada kenderaan sendiri,  ada rumah sendiri dan lain-lain.

Bukan tak bersyukur dengan kehidupan aku sekarang; aku sihat walafiat, cukup makan dan pakai, ada tempat berlindung tapi bohong la kalau aku tak sedih dengan keaadan aku sekarang ni. Tak pernah aku ada dalam rancangan aku untuk menganggur lebih dari setahun ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan