Sabtu, 28 Oktober 2017

Rindu

Aku rindu KL sebenarnya


Pindah balik ke Kedah menyebabkan aku agak tertekan. Sikit la..


Aku rindu kesesakan lalu lintas (ye, aku pelik). Kat Kedah tak da jam. kadang-kadang banyak kereta, tapi tak jam. Aku rindu semangat jam kat KL. Jalan-jalan mula lenggang pada pukul 9 ke atas kat sini.  :(


Aku belum start kerja sejak pindah. Dah 5 bulan.. Kalau aku bekerja, aku dah gained at least RM 10k for the last 5 months.


Aku rindu jalan/highway KL. Kadang-kadang bila tengok orang ambil video kat KL, aku teringat aku pernah lalu jalan tersebut.


Aku rindu anak-anak saudara aku yg 5 orang kat sana.



Aku rindu kawan-kawan kat sana. Kawan tempat kerja.


Aku rindu friendly chinese kat KL. Tak macam kat Kedah. Orang cina kat sini berlagak. Serius. Aku tak tipu. Kita datang kedai dia, muka masam ja. Apa jadah. Aku tak suruh pun kau sembah aku sebagai pelanggan, tapi, senyum la wei.. Seriously, aku rindu chinese kat KL. Aku rindu nak bercakap dengan diaorang. Dulu kerja, selalu cakap dengan kaum ni. Mostly baik-baik.



Entah kenapa dekat Kedah diaorang muka senget. Pelik betul. Adakah kerana politik di Kedah? Apa agaknya yang meracun senyuman mereka?


Aku rindu nak kerja balik. Entahlah.. Dengan berat macam ni, dengan tak de baju formal.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan