Jumaat, 13 Disember 2013

Terkilan dengan diri sendiri.

Hari Khamis yang lalu, pengalaman bekerja selepas graduasi bermula.

Tempat kerja sangat seronok. Tiap-tiap hari balik dengan mood positif. Tahukan, macam mana kita tau kita dalam mood positif? Bilamana dalam perjalanan pulang kita masih tersenyum, masih mampu sedekahkan senyuman pada orang di sekeliling, dan masih dalam mod bertegur sapa dengan orang yang tak dikenali. :)

Begitulah tiap-tiap hari. Tapi... oleh sebab kesihatan yang tak mengizinkan (obes), aku pun terpaksa berhenti. Dah tiga hari aku tak pergi kerja dan tiap-tiap hari juga aku terkenangkan rakan-rakan di sana.

Tak pernah seumur hidup aku, ada pengalaman yang segembira ini. Hatta di sekolah, universiti dan juga kerja-kerja sampingan dulu.

Sedih dengan keaadan diri sendiri, aku tekad untuk kuruskan badan dan selepas itu barulah cari karier tetap supaya kejadian seperti ini tak akan berlaku lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan