Selasa, 10 Februari 2015

Perkembangan Diet II

Tak banyak berat turun sejak mula berdiet balik. Tambahan pula datang bulan.


Tapi pinggang dah ada penurunan! Tadi saja je ukur, 44.5 inci!


Ya Allah, gembira tak terkata. Patutlah baju kurang rasa besar semacam dan sangat selesa dipakai.


Sebelum ini selalu tolak peluang untuk ke temuduga sebab baju kurung semua sempit-sempit. Mahu tidak, semuanya terbonjol. Malu aku. Pemakaian baju kurung sebenarnya untuk kelihatan sopan, tapi sebaliknya berlaku semasa berat aku hampir mencecah 140kg.


Pernah terlintas difikiran, semasa mengetahui berat aku hampir 140kg, 'Argh, lantaklah, malas dah aku nak diet. Aku memang akan macam ini selamanya.'


Alhamdulillah, aku berjaya istiqamah, dan sekarang berat aku 115.7kg. Sebelum ni ukur lilit pinggang aku hampir 50 inci.


Aku harap, aku terus membawa semangat ini buat selama-lamanya.  Amiin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan